Onder deze eetswitch 2 alle producten die ik je aanraad. Hieronder nog wat tips.

Pannenkoeken maak je simpel met havermout of van verschillende soorten (volkoren)meel, een ei en een geprakte banaan.

Variatie in havermout & yoghurt:

  • Wissel af met alle soorten fruit en gebruik ook diepvriesfruit
  • Verschillende soorten notenpasta (zonder toegevoegde suiker)
  • Tahin (sesampasta)
  • Zaden en pitten
  • 100% cacao poeder of nibs
  • Gepofte gierst, amarant of quinoa
  • Kaneel, verlaagt ook je bloedsuikerspiegel daarom strooi ik dit vaak op mijn fruit.
  • Eiwitpoeder in een smaakje is ideaal als smaakmaker in havermout, yoghurt, pannenkoeken of een mugcake
  • Een groente omelet is een supergezond ontbijt, ook prima mee te nemen
  • Boekweitmeel is een goede basis voor een hartige pannenkoek
  • Zoet op brood? Probeer eens een laagje zuivelspread of hüttenkäse met plakjes fruit erop.
  • Suikerarme volkoren muesli of granola
  • Ongebrande en ongezouten noten, zaden en pitten
  • Ben je een zoetekauw? Probeer dan eens zoetstof in verschillende fruitsmaken, chocolade of honing smaak
  • Denk ook eens aan gember, citroensap, of geprakte warme appel of wortel
  • Koek en speculaaskruiden

Niet alle vleeswaren zijn even gezond voor je. Zeker wanneer je wil afvallen is het verstandig om niet voor al te vette producten te kiezen: zeker bij bewerkt vlees zijn dat namelijk vaak ongezonde vetten die de hoeveelheid calorieën razendsnel verdubbelen.

Wanneer je meer eiwit wil binnenkrijgen, is het verstandig om je vleeswaren te combineren met ander beleg. Op die manier eet je niet alleen meer proteïnen, je maakt er ook nog eens de lekkerste broodjes mee! Zo zijn hüttenkäse, hummus of ei andere opties die veel eiwit bevatten en zeer smakelijk op brood zijn. Combineer dit met wat groenten zoals paprika, wortel, gegrilde courgette, komkommer, sla, tomaat en ui en je hebt een heerlijk en verantwoorde boterham.

Klik op de afbeelding hier links om 10 recepten te lezen die passen bij de LazyFitgirl-methode.